суббота, 14 ноября 2015 г.

Барвінкова  Країна  
Дивоцвіт 
 

Клас " Чорнобривці "

Наш девіз:  
Ми  помітні  серед всіх,  
Чути наш веселий  сміх !


Заповіді   учнів

1.    Ти здібний і сильний. Будь упевнений у своїх силах і здібностях.
2.     Вчися мислити самостійно. Тренуй пам'ять. Частіше запитуй "Чому?".
3.     Постійно шукай практичне застосування своїм знанням.
4.     Будь завжди уважним до самобутності, потреб, прагнень інших.
5.     Шукай і шануй друзів. Життя без друзів неможливе.
6.     Поводь себе по-товариські, зважай на людей, що тебе оточують, будь милосердним до них.
7.     Суперечки, конфлікти з іншими вирішуй з позиції розуму.
8.     Вибачай тим, хто свідомо або несвідомо став причиною неприєм-
     ностей.
9.     Хочеш, щоб тебе поважали - поважай інших.
10.                      Прислухайся до думок інших і зважай на них.
11.                      Будь доброзичливим, веселим, поступливим.
12.                      Повір у себе - і досягнеш успіху !

                                       
                 

                       Напрямки виховної роботи 


1. Моя Україна – червоний.2. Чисті криниці – зелений.3. Джерело доброти – жовтий.4. Богатирські паростки – фіолетовий.5. Перехрестя умільців –  синій.6. Королівство кривих дзеркал –  голубий.7. Острів радості – жовтогарячий. 

 1.  Моя Україна.

Легенда про чорнобривці
      Жила колись в одному селі сім’я. Звичайні, трудящі люди. Сталася в них радісна подія – народилася трійня, три сини-соколи. Такі в них були карі очі, як мед гречаний, такі чорні брови, такі схожі між собою, що рідні, не змовляючись назвали їх Чорнобривцями, хоч кожен мав своє ім’я. Коли підросли, то виявилось, що і таланти у них однакові і різні водно-час: один був золотар, другий гончар – керамік, третій різьбяр дерева-кістки-рога. На всю країну стали славні хлопці, звіду-сюди приїздили до них подивитись на їх майстерність, придбати бодай одну річ, яка кому до вподоби.Трапилось так, що село, де жили хлопці, на якийсь час попало в поле дій безкінечних війн, які вели між собою люди. Село намагалось жити своїм повсякденним чином, але одного дня ввірвався ворожий загін, до грабежу-розбою взялися. Цупили все, що їм подобалось. Дійшли до хати майстрів-чорнобривців. Розгребли все, що було в майстерні. Жадобою, і забрали в полон майстрів. Як не благали, як не відкуплялись – ніщо не допомогло: повезли хлопців у чужу землю.Тяжко тужили батьки, а від синочків, ані чутки, ані звістки. Йшли роки, підрола сестричка. Бачила, які сумні тато й мама, все допитувалась чому? Довго не розповідали, а потім якось бабуся все оповіла. І вирішила дівчина іти в чужий край, шукати братів. Ніякі вмовляння не допомогли. Довго блукала дівчина світом: ніхто не чув про чорнобривців. А потім якийсь дідо сказав їй: "Це, мабуть твої бра-ти були! Вони всі троє однаковісінькі, та такі ж гарнесенькі. Хан їх і голодом морив, і бив, наказуючи працювати. А вони одне у відповідь:                                                                                                                               – Відвезіть нас додому. Ми будемо працювати, і все зроблене забирайте. Але тільки вдома ми можемо робити такі речі, як ви бачите. Бо стільки тих виробів привезли з ними. Хан наказав їх бити, поки не згодяться працювати. Забили їх до смерті”…
 – Дідуню! А де вони поховані ?                                                                    – А їх ніхто не ховав. Хан наказав викинути в степ. Там зараз тільки кісточки тліють.                                                                                             – Покажіть, де це! благаю Вас!                                                                Позбирала в торбинку кісточки братів, бо вже мало що й лишилося. Схудла, змарніла, але дійшла додому. З великою радістю зустріли батьки і все село дівчину. Поплакали над долею хлопців-чорнобривців, та й розійшлися додому. А батьки поховали в садку останки своїх си-нів. За якийсь час побігла дівчина в садок, як щоранку це робила і за-чудувалася: на могилці братів розцвіли дивні квіти. Покликала батьків, і ті водночас мовили: "Чорнобривці!” Полюбили ті квіти на Україні, рідко біля якої хати їх немає. Отак повернулися нетлінною красою додому хлопці-чорнобривці.

Вірші

Чорнобривці     
Чорнобривців насіяла мати
у моїм світанковім краю.
Та й навчила веснянки співати
про квітучу надію свою.

Як на ті чорнобривці погляну,
бачу матір стареньку,
бачу руки твої, моя мамо,
твою ласку я чую, рідненька.
Я розлуки і зустрічі знаю.
Бачив я і в чужій стороні
чорнобривці із рідного краю,
що насіяла ти навесні.

Як на ті чорнобривці погляну,
бачу матір стареньку,
бачу руки твої, моя мамо,
твою ласку я чую, рідненька.

Прилітають до нашого поля
із далеких країв журавлі.
Розцвітають і квіти,
 і доля
на
 моїй українській землі.

Як на ті чорнобривці погляну,
бачу матір стареньку,
бачу руки твої, моя мамо,
твою ласку я чую, рідненька.
( М. Сингаївський )
Чорнобривці  

Квітів дитинства букет,
Спогадів ніжних тепло,
 
Знайомої пісні куплет
Нагадує як все було.
Цвіт чорнобривців в саду,
Мама Щаслива й сумна,
З ними до школи іду,
Ось моя юність мина.

Навіть доросла тепер
Цвіт їх чарівний люблю,
Вік анітрохи не стер
За тим, що минуло, жалю
.
                                              Оксана  Вишневська)


Чорнобривці
 
На чорнобривцях – тонкошкірий сніг.
А я усе відтягувала осінь,
Як тятиву...
Та так і не вдалося
Терпкого часу зупинити біг.

Гірчить в повітрі.
На душі гірчить.
Я знала – все удосвіта минеться.
І ось – 
На чорнобривцях сніг лежить,
Як на мені.
Не обмине й мене це...

Мудріше, втім, - не кликати журби,
І не спиняти погляд на долівці.
А я дивлюсь 
На сплутані чуби
Під снігом перемерзлих чорнобри
вців.
( Юлія Бережко-Камінська) 

Цікаво  знати

Немає України без білої хати і чорноб­ривців, які милують око до сивих морозів.
Чорнобривці — трав'яниста рослина.Її є 20 видів, які у дикому вигляді зустрічаються в Аме­риці. Є високі й низькі, зі своєрідним запахом і без нього. В Україні поширені декоративні чорноб­ривці.
Вважалося, що чорнобривці допомагають позбу­тися головного болю.

Для українців чорнобривці символізують: дитинст­во, рідну матір і батька, рідну оселю.
Чорнобривці — один з українських народних символів. Згадані в ряді художніх творів, народних і сучасних піснях, казках та бувальщинах.

  Українські вишиванки відзначаються своїм глибинним символізмом, що своїм корінням сягає тисячолітньої давнини. Символи-обереги, що по
всюдно поширені на вишивках, нерозривно пов'язані з природою, а от найчастіще можна зустріти чорнобривці. Що ж вони значили? Дуже тісно пов'язані поетичні образи народної пісні та вишивки. Бо те, що любе й миле народові, завжди знайде своє втілення в мистецтві. Ну хто не знає, що в кожному українському обійсті мають рости чорнобривці. Милують вони наше око, лікують наше тіло, а тому й просяться на біле поле рушника чи сорочки.


Моя Україна – мій рідний край.

У своїй роботі  використовую:
1.  Власну методичку «УКРАЇНА —   МОЯ  БАТЬКІВЩИНА !»
Книжечка- виручалочка :                                                                             Збірка містить матеріал по національно- патріотичному вихованню молодших школярів.   - Посібник для вчителів початкових класів, вихователів груп продовженого дня.  Полтава, 2011 р.    - 38 с.


2. Екскурсії:                                                                                 

Екскурсія до музею Панаса Мирного.                                                                  Екскурсія: « Надра Полтавщини » м. Комсомольськ                                       Екскурсія : « Музей – садиба  І.П. Котляревського.»                                                 Екскурсія : « Памятники  Полтави  »                                                                         Екскурсія : « Полтавський краєзнавчий музей »                                                       Екскурсія: « Полтавський художній музей ім. Миколи Ярошенка» 

Екскурсія: « Палац дозвілля Листопад. Новорічний зорепад » 
Екскурсія  : « Львівська крамниця шоколаду »  
Екскурсія: « Полтавський палац дитячої та юнацької творчості » 
Екскурсія: « Майстер-клас в галереї мистецтв» 
Екскурсія:  « Лісова скульптура» Долюка Івана Петровича
Екскурсія : « Лубни – Вовчок – Миргород»
Екскурсія до парку « Перемога»

3. Гра: « Що край, то звичай.»                                                                                                                         
4. Виховні години:                                                                                          « Святині українського народу.»                                                                   « Мова – серце народу.»                                                                                « Моя родина – історія краплини.»                                                                  Інтелектуальна гра:   « Мій рідний краю, Україно!                                                                                              Найкраще місце на землі!  » 



     Вивчення  свят і традицій  українського  народу.                                       
1.  Відкритий виховний захід:
« Щедрість  української  землі. »
Мета : вчити учнів бачити розмаїття осінньої природи, розкрити красу          осінньої природи за допомогою поетичного слова, музики, пісень,           художньої  творчості дітей. Викликати естетичні переживання,               захоплення красою природи. Розвивати спостережливість, умін- 
          ня бачити і чути красу осінньої пори. Виховувати любов до при-
          роди, до рідного краю.


 2. Відкритий виховний захід: 
Зимова казка: « Рукавичка  Святого Миколая.»
Мета : вчити учнів бачити красу зимової природи, розкривати цю красу за допомогою поетичного слова, музики, пісень, танцю, худож-ньої творчості.  Знати та поважати народні традиції українського на-роду.  Викликати естетичні переживання, захоплення красою рідного краю. Розвивати спостережливість, доброту, співчуття, милосердя. Виховувати любов до природи, до рідного краю.


 2. Чисті  криниці.

1. Піклування про навколишнє середовище, вивчення рослин рідного краю:

РОСЛИНИ  УКРАЇНИ
Відгадай:
      1.  Що то за голова, що лиш зуби й борода ?   (часник )
      2.  Сидить Марушка в семи кожушках, хто її роздягає,
           той сльози проливає ?  ( цибуля )
      3.  Під лопухом зелене яйце з хвостом ? ( огірок )
      4.  В земляній сиджу коморі, а коса  моя надворі ? ( морква)
      5Стоїть півень на  грядках,
           у червоних  чобітках ?  ( буряк )
      6.  Проти сонця, де видненько,
           Там свинки лежать гарненькі.
           А як тільки осінь прийде,
           Зараз баба з хати вийде.
           І свинки оті розбудить,
           Штурхне в боки, хвіст одкрутить.
           Та ще діда погукає,
           Нехай бабі помагає?  ( гарбузи )
      7.І печуть мене, і варять, як їдять — то дуже хвалять ? (картопля )
      8.  Стою стрункий, високий
           В зелених шатах я,
           І золотом оздоблена
           Голівонька моя?       ( соняшник )
      9.  Сам маленький, а шубка дерев’яна ?   ( горіх )
     10. Стоїть дівка на пагорбку в червоній спідниці,
            хто йде, той поклониться ?    ( суниця )
    11.   У вінку зеленолистім,
            У червоному намисті.
            Видивляється у воду
            На свою хорошу вроду ?   ( калина )
     12.  Я ягідка червона,
            На кущику росту.
            При грипі я корисна -
            Хворобу прожену ?  ( малина )
     13.  Виростає шкода
             На кінці города,
             Хто до неї доторкнеться,
             Як ужалений сахнеться ?  (кропива)
  14.  Порошину вкину в грядку,
          Потім витягну товкач.
          Коли знаєш цю загадку,
          То, будь ласка, розтулмач ?   ( редька )
 15. Червоненька дівонька — біле дитятко ?  ( вишня і кісточка )
 16.  А з нас лише лист спадає,
       Він геть не жовтіє — і осінь це знає ?  ( бузок )                                                            17.   У зеленім зіллі
          Виросли дівчатка -
          Вії у них білі,
          Золоті очатка ?   ( ромашки )
  18.  Недоторка я колюча,
          Проте дуже я пахуча.
          Я — яскрава і вродлива,
          Величава, гордівлива ?     ( троянда)
 19Ніжні осінні зірки відцвітають,
      Сумно голівками сонцю кивають ?  ( айстри )
  20.  Стебельце — шершава драбинка,
         В середині - чорна вуглинка,
         Пелюстки блискучі, як лак.
         Це квітує червоний... ?        ( мак )
   21. Там, де в яр травиця збігла,
         Красувалась куля біла.
         Налетів жартун-вітрисько,
         Щось травиці пошушукав...
         І знялося з кулі триста
         Спілих білих парашутів ?   ( кульбаба )




ГРА :  ВПІЗНАЙКО

     1.    Що потрібно рослині для дихання ?  ( кисень )          
     2.    У якому лісі немає листя ?   ( у хвойному )
     3.    Хвойне дерево — окраса Нового року ?  ( ялинка )
     4.   Навесні — у білих квітах, а влітку — у червоному намисті ?
                                                                                                     ( калина )
     5.    Бузок, калина, ліщина — це ... ?      (кущі )
     6.    Висока прибережна рослина ?     ( очерет )
     7.    Пахуча рослина, якою ароматизують цукерки і чай ? ( м’ята )
     8.    Кущ, ягоди якого схожі на малину, але чорного кольору ?
                                                                                                     ( ожина )
     9.    Рослина, сік якої заміняє йод ?  ( чистотіл )
  10. Солодке”  дерево, з квітів якого заварюють чай ?   ( липа )
  11. Листочки яких дерев червоніють восени ?(осика,клен,горобина)
  12Квіти якого куща оповіщають про початок літа ? ( шипшина )
  13Яка трава дуже гірка і популярна в народній медицині ? ( полин)
  14Коли цвіте бузок, навесні чи влітку ?    (весною, в травні )
  15. Чому жовтіє і опадає листя ?    (менше сонця, вологи, тепла )



ГРА : ПЛУТАНИНА

     1.   Троянда — польова квітка.     (ні)
     2.   Кульбаба — дика рослина.     (так)
     3.   У кожної рослини є стебло.    (ні)
     4.   З берези добувають сік.          (так)
     5.   Кавун — це ягода.                   (так)
     6.   Сосна — цінний будівельний матеріал.   (так)
     7.   Ожина — жовта ягода.            (ні)
     8.   Подорожник — лікарська рослина.   (так)
     9.   Травень — зимовий місяць.    (ні)
   10.   Клени і тополі — вічнозелені дерева.  (ні)
   11.   Рослини — виробники кисню.   (так)
   12.   Рослини — частини неживої природи.   (ні)
   13.   Весняна квітка на дереві — це майбутній плід.    (так)
   14.   Листя жовтіє, опадає тому, що відлетіли птахи.    (ні)
   15.   Ромашка — перша весняна квітка.   (ні)


2. Відкритий виховний захід:
Інтелектуальна гра: 
« Де ти, соловейку ? Чом ти не співаєш ?»
Мета: Вчити дітей чути музику природи ( звуки природи), розпізнавати її. Продовжити   формувати уявлення про світ птахів. Вчити дітей вдумливо, дбайливо ставитися  до навколишнього середовища, замислюватися над наслідками своїх дій. Розвивати спостережливість, інтерес до пізнання тваринного світу, допитливість. Виховувати кращі людські якості, любов до природи.

3. Відкритий  урок позакласного читання:
Тема уроку:
« Легенди рідного краю. Легенда про соняшник.»
Урок читання з використанням  інтерактивних технологій )

Мета: Удосконалювати техніку читання прозових творів, виробляти навички чіткої  й виразної вимови; вчити голосом, інтонацією передавати настрій дійових  осіб. Виховувати бережне ставлення до природи.

3. Джерело  доброти.

1. Відкритий  захід:                                                                           Тема заходу : « Добро. Чи потрібно воно у нашому житті ?»
2. Участь у шкільному святі:                                                             « Посвята в Барвінчата.»
3. Виховна година на тему:                      
« Доброта – головна гідність людини.»
4. Класне свято присвячене  8 Березню:                                         Тема свята : « Я - маленька  господиня.»
5. Година духовності:                                                                         Тема: « Погане слово. До чого призвела впертість.»
6.  Виховна година на тему:                                                           « Учнівське середовище.                                                                 Вмій постояти шкідливому впливу.»  
                               
7.  Анкетування для учнів:                                            
 1)  «Що ми цінуємо в людині ?»                                                       2)  «Що важливіше ?»                                                                   3«Визначення рівня взаємодопомо­ги.»                                         4) «Визначення рівня доброзичливості. »                                      5) «Визначення рівня  працелюбності. »                                     6)  «Чому я брав участь у цій справі                                           7)  «Що є головним у твоєму житті                                             8)  «Як вивчити свій характер     

8.  Тестування для учнів:                                                     
1)  «Як вчинити ?»                                                                                         2)  «Скажи, хто твій друг.»                                                                            3)  « Вибір дії.»                                                                                                4)  «Моя самооцінка.»                                                                                     5) « Розвиток твоєї волі.»                                                                              6) « Рівень життєвої мудрості.»                                                                 7)  « Мої мрії.»                                                                                                 8)  « Що ти знаєш про свій край ?»

9.Бесіди:                                                                                            « Сторінка ввічливості.»                                                                                « Я – школярик. Правила поведінки для кожної людини.»                       « Милосердя, доброта. »                                                                                « Тварини – наші вірні друзі.»                                                                       « Я – людина.»                                                                                                 « Хто повинен про кого дбати.»                                                                     « Де шукати друзів ?»                                                                                      « Гарні та погані звички.»                                                                             « Добре слово – солодше за мед. »                                                                « Повага до старших.  »                                                                                   « Що таке є доброта ? »                                                                                « Чи добре ти знаєш свого товариша ? »                                                      « Що таке дружба ? »

10. Ігри:                                                                                                  « Скільки коштує ..? »   (щирість,  дружба, здоров'я )                                 « Квітка  доброти »                                                                                         « Квітка  бажань »
  
11. Екскурсії в природу:                                                                        « Осіннє вбрання природи. »                                                                         « Стояла я і слухала весну. »                                                                          « Зупинись, навколо придивись … »                                                              « Зима - чаклунка.»                                                             
     « Пробудження природи »                                                                                     


4. Богатирські   паростки.
1. Відкритий  урок з основ здоровя:
Тема уроку: « Дбай про своє здоров’я.» 
Мета :  Закріпити знання дітей про засоби зміцнення свого здоровя
             ( дотримування режиму дня, прогулянки на свіжому повітрі,
              водні процедури, вживання вітамінів,здоровий спосіб життя ),
              переконати дітей, що своє здоровя потрібно берегти, прищеп-               лювати інтерес і бажання загартовуватися природними факто-
              рами :
              повітрям,водою,сонцем. Виховувати співчуття, бажання допо-               магати іншим людям.

2. Шкільне спортивне свято-змагання:                           « Мама, тато і  я – спортивна сімя.»                                                   Призове місце:   ІІІ  місце серед учнів початкових класів.

3. Шкільне спортивне свято-змагання:                                   « Олімпійські  веселі старти.»                                                          Призове місце:  ІІІ  місце  серед учнів початкових класів.
                                                     
4. Весела гра:                                                                             Гра : « Кошик вітамінів.»
    Відгадування загадок.
                                                                         Корисна інформація :
                                                                        ( розповідає вчитель )

а)  Жовте, кисле,                                      Лимон — вічнозелене цитрусове дерево.
     На дереві висне. ( Лимон )                Плід цього дерева з товстою  пахучою
                                                                   шкірою, кислий на смак. Лимони потріб-
                                                                   но їсти разом зі шкуркою (цедрою), у ній
                                                                   у 3 рази більше вітаміну С , ніж у мяко-
                                                                   ті.

б) Кажуть, щоб хвороб не знати,           Цибуля — всім відомий овоч. Найбільш
    Треба всім мене вживати.                   корисна цибуля у сирому виді. Речовина,
    Може, Ви мене й з’їсте,                      що є у цибулі,вбиває шкідливих мікробів
    Тільки сльози проллєте. ( Цибуля )  при грипі, ангіні, та й взагалі, немає жод-
                                                                  ної хвороби, при якій цибуля не приноси-
                                                                  ла користь.

в) Я — рідний братик цибулини.           Часник — овочева рослина.Його вжи-
    Я — ходжу в білій кожушині.             вають у їжу як приправу. Часник нази-
   Мене вживають, коли грип,                вають “ королем “ у профілактиці хвороб.
   А звуть мене усі ...     (Часник )

г) У вінку зеленолистім,                         Калина — кущова рослина  із гіркими
    У червоному намисті,                          ягодами. Плоди калини сушать, або
    Видивляється у воду                           стиглі ягоди ретельно перетирають з цук-
    На свою хорошу вроду. (Калина )     ром.  Калина - гарний помічник при
                                                                   хворобі.

д) Я — ягідка червона,                            Малина — кущова рослина з дуже смач-
    На кущику росту.                                 ними (солодкими) ягодами. З плодів ма-
    При грипі я корисна -                          лини готують варення, джеми, мармелад,
    Хворобу прожену.    ( Малина )         кисіль. Малину вживають при простуд-
                                                                   них захворюваннях, коли необхідно хво-
                                                                   рому знизити високу температуру.

г) Корисний дуже я продукт.                         Мед  - бджолиний солодкий продукт.
Ведмідь мені найкращий друг. ( Мед)          Він дуже корисний для дітей ! Необ-
                                                                          хідно вживати мед для профілактики
                                                                          застудних хвороб та при їх лікуванні
                                                                          Найкраще вживати мед 2-3 ложечки
                                                                          на день : вранці та ввечері ( довго
                                                                          затримуючи його у роті. )


5. Абетка безпеки:                                                                                                         

Безпека на дорогах

·       Пішоходи повинні ходити тротуарами або пішохідними доріжками, а за їх відсутності - велосипедними доріжками або в один ряд по узбіччю дороги, назустріч руху транспортних засобів. При цьому необхідно бути особливо обережним та не створювати перешкод іншим учасникам руху.
·       На дорогах, які мають розділову смугу, а також на дорогах поза населеними пунктами, можна рухатися по зовнішньому краю проїжджої частини назустріч руху транспортних засобів.
·       Переходити проїжджу частину пішоходам дозволяється тільки підземними пішохідними переходами та в місцях, позначених спеціальною дорожньою розміткою або дорожніми знаками «Пішохідний перехід». Переходячи проїжджу частину, пішоходи не повинні затримуватися та зупинятися на ній. Не рекомендується дорогу перебігати, йти потрібно спокійним кроком.
·       Відповідно до Закону України про дорожній рух та Правил дорожнього руху пішохід має перевагу перед транспортними засобами при переході проїжджої частини визначеними пішохідними переходами, що не регулюються, а також тими переходами, що регулюються, за наявності відповідного сигналу світлофора або регулювальника.

Телефони допомоги:

·  101 – Пожежна охорона

·  102 -  Міліція

·  103 - Швидка допомога

·  104 -  Служба газу

Безпека на вулиці

·       Вивчіть можливі варіанти шляху до навчального закладу, до друзів тощо.
·        Частіше змінюйте звичні маршрути. Запам'ятовуйте місцезнаход-ження райвідділів міліції та опорних пунктів охорони порядку. Ви повинні також знати місця молодіжних «тусовок», алеї, не освітлені ділянки вулиць.
·        Перед виходом з дому сплануйте свій маршрут. Подумки уявіть найкоротший та безпечний шлях. Повідомте батькам, куди ви йдете й коли повернетесь.
·       Уникайте короткої дороги, яка пролягає через звалища, цвинтарі, пустирі, двори й погано освітлені вулиці, місця, порослі лісом та щільними кущами. В темних, погано освітлених кварталах ходіть посередині вулиці.
·        Ідіть по тротуару завжди назустріч руху транспорту, тоді ніхто не зможе під'їхати до вас на машині ззаду. У випадку, коли до вас під'їхала машина, й водій став поводити себе, агресивно, закричіть і тікайте в напрямку, протилежному рухові автомобіля.
·       Ніколи не користуйтесь послугами попутних машин з незнайомими водіями та не погоджуйтесь на пропозицію «підвезти». Остерігайтесь машин, які стоять з працюючим двигуном і людьми всередині. Якщо машина гальмує, а пасажири просять вас показати дорогу, розмовляйте з ними, стоячи на безпечній відстані. Не підходьте до автомобіля на відстань витягнутої руки.
·       Якщо ви наділи шарф, заправте обидва кінці під пальто, щоб він не звисав за спину. В іншому випадку той, хто нападає, може схопити за шарф та намагатиметься задушити вас.
·       При нападі дійте за обставинами, використовуючи свій розум та кмітливість, але ніколи не провокуйте супротивника на загострення конфлікту. Не відповідайте грубістю на грубість, образою на образу.


Безпека при пожежі

·       Іноді пожежу вдається зупинити дуже простим засобом. Наприклад, накрити палаючий предмет якою-небудь тканиною або одіялом. Вогонь не може горіти без доступу повітря.
·       Не завжди можна загасити пожежу самому. Як діяти в таких випадках? Пожежі завжди супутній дим. Якщо ти почув запах диму, перевір, чи не горить проводка або електропристрій. Негайно подзвони в пожежну охорону по телефону 101. Спробуй якнайшвидше вийти з палаючого будинку або квартири. Дій сміливо та швидко, не ховайся у шафі або під ліжком. Якщо дим тягнеться з під'їзду, негайно приймай заходи безпеки. Закрий двері, забий щілини, вентиляційні дірки мокрою тканиною та чекай пожежників.
·       Дзвони в пожежну охорону, навіть якщо інші вже викликали допомогу. Ти повинен розповісти, у якій квартирі знаходишся. Ні в якому разі не пробуй вийти з квартири та спускатися в ліфті, так як ліфт можуть відключити в будь-яку хвилину.
·       У разі загорання, задимлення приміщення потрібно дотримуватися такого порядку дій:
          1. сповісти сусідів та інших людей, які знаходяться в приміщенні ;
          2зателефонуй за номером 101 та обов'язково назви адресу      
             пожежі й своє  прізвище ;
          3залиши приміщення.

Для ефективного забезпечення життя під час пожежі необхідно:
·       накинути на себе шматок тканини, добре змочений водою;
·       прикрити органи дихання зволоженою пов'язкою;
·       ніколи не можна бігти наздогад та баритися на виході;
·       рятувати в першу чергу необхідно людей, а не речі.


Безпека при поводженні з електрикою

1.    При користуванні побутовими електроприладами, щоб уникнути ураження електричним струмом, необхідно дотримуватися таких елементарних правил:
2.    не можна одночасно братися за каструлю, яка стоїть на електроплиті, і за кран водопроводу ;
3.    змінюючи електролампочку, необхідно виключити подання струму в патрон ;
4.    не можна мокрими руками торкатися вимикача, розетки, цоколя електролампочки, увімкнутих електроприладів, неприпустимо прасувати вологу білизну праскою з пошкодженим шнуром ;
5.    не можна прикріплювати до електролампочки саморобні паперові абажури ;
6.    не можна ремонтувати побутову техніку, яка перебуває під напругою ;
7.    не можна експлуатувати електропристрої мокрими ;
8.    не можна прив'язувати до електропроводки мотузки, проводки, тому що вони можуть пошкодити ізоляцію і викликати коротке замикання;
9.    категорично забороняється ремонтувати перегорілі пробки з допомогою саморобного «жучка».

10.          При загоранні електропроводки і побутової електротехніки необхід- но відімкнути струм, а потім уже займатися гасінням пожежі.

11.          Небезпечною є так звана крокова напруга. Вона виникає, коли провід падає на землю і електричний потенціал накопичується в землі. Тому, коли людина підходить до електричного проводу, що впав на землю, її ноги опиняються в точках з різним потенціалом. У результаті електричний розряд проходить через тіло людини. Щоб цього не сталося, не слід наближатися до проводу, який упав, а тим більше брати його в руки.

Основні правила поведінки в транспорті

1.    Коли транспорт підходить, не намагайтеся стати в першому ряду нетерплячої юрби – вас можуть штовхнути під колеса.
2.    Не засинайте під час руху: не так небезпечно проспати свою зупинку, як дістати травму під час різкого гальмування або маневру.
3.     Не притуляйтеся до дверей, намагайтеся під час руху не стояти в проході або на східцях транспортних засобів.
4.     Уникайте порожніх автобусів, трамваїв, тролейбусів і вагонів метро.
5.    Небезпека в пасажирському транспорті може чекати на вас не тільки у випадку порушення водієм правил дорожнього руху, але і йти від пасажирів, які знаходяться поряд. При перших намаганнях завести з вами знайомство людини, яка вам не сподобалася, рішуче обірвіть її. Але не вступайте з нею в суперечки, не конфліктуйте - зробіть вигляд, що нічого не трапилось, і перейдіть на інше місце. Якщо домагання продовжуються, то краще вийти на людній зупинці, залишивши незнайомця в автобусі.
6.    Оберігайте свої валізи та кишені в переповненому транспорті, не перекидайте сумку за спину. При вході й виході з транспортного засобу будьте особливо пильні.
7.    Якщо помітите, що, незважаючи на ваші пересування, хтось все-таки виявляється поряд, постійно контролюйте свої речі, пересядьте в інший автобус або, зробивши вигляд, що виходите, пропустіть підозрілу особу вперед.
8.    Якщо ви бажаєте скористатися таксі, то гроші для оплати намагайтеся приготувати заздалегідь.
9.    Не показуйте стороннім свій гаманець і місце його зберігання.
10.          У таксі, якщо воно вільне, сідайте на заднє сидіння. Якщо у таксі, яке ви зупинили, вже знаходиться компанія збуджених або підпилих людей, краще відмовитись від поїздки, назвавши протилежний напрям.

Цікава  добірка  по  правилам  дорожнього  руху
Тестові  завдання :
1.     Які кольори має світлофор ?
          а)  червоний , жовтий, зелений ;
          б)  чорний, сірий, рожевий ;
          в)  голубий, білий, фіолетовий.
2.   Що означає  “ жовте око “  світлофора ?
           а) тривогу ;
           б) радість ;
           в)  увагу .
3.    Хто ти, коли їдеш в автобусі  з бабусею ?
          а)   хлопчик ( дівчинка ) ;
          б)  пасажир ;
          в)  внук  ( внучка ).
4.       Як потрібно обходити автобус ?
          а)   попереду ;
          б)   як прийдеться ;
          в)   позаду .
5.      Завдяки чому рухається тролейбус ?
          а) електриці ;
          б) бензину ;
          в)  воді.     
6.       Чому дорожні знаки фарбують у яскраві кольори ?
           а)  щоб було далеко видно ;
           б)  щоб було гарно на дорогах ; ( красиво )
           в)  просто так.
7.      Ти з друзями хочеш пограти у м 'яча :
           а) гратимеш на дорозі, коли не їздять машини ;
           б) підеш грати на стадіон ( спортмайданчик ) ;
           в) біля вікон свого будинку .

Пам'ятка пішохода

1.    Пішохід повинен рухатися тротуаром, тримаючись праворуч.
2.    Ні в якому разі не можна перебігати проїзну частину — це дуже небезпечно.
3.    Не можна виходити на проїзну частину перед автобусом, що стоїть. Водій, який об'їжджатиме автобус, вчасно не помітить вас і не встигне загальмувати.
4.    Якщо поблизу немає пішохідного переходу, то, підійшовши до проїзної частини вулиці, слід спочатку подивитися ліворуч, переконатися у відсутності транспорту, потім дійти до її середини, подивитися праворуч і, переконавшись у безпеці, дійти до кінця проїзної частини.
5.    Якщо на вулиці є підземний пішохідний перехід, обов'язково користуйся ним, переходячи вулицю.
6.    Чекати автобус або тролейбус потрібно на спеціально вказаних зупинках, не виходячи з тротуару на проїзну частину.
7.    Не можна перебігати дорогу перед транспортом, що рухається, — автомобіль зразу зупинити неможливо. Запам'ятай, що взимку це набагато небезпечніше.
8.    У місцях, де встановлено світлофори, пішохід має користуватися його сигналами.
9.    Переходити дорогу можна лише на зелене світло, переконавшись, що транспорт зупинився.
10.          Червоне світло забороняє переходити дорогу.
11.          На жовте світло переходити дорогу забороняється, але якщо воно загорілось, коли пішохід дійшов до середини дороги, він має зупинитися і дочекатися зеленого світла


Оповідання :   « Вулиця»

      Вулиця — велика жива річка. Сотні тисяч людей щоденно вихо-дять на її береги для вирішування своїх  важливих проблем. Ось мчить карета швидкої допомоги, рятуючи комусь життя.
       Автобуси перевозять пасажирів,машини доставляють продукти у магазини.
Здається, коли річка-вулиця замре, то й зупиниться життя в місті.
       Як прикро  нам, пішоходам, коли з якоїсь причини ми не можемо потрапити в потрібне місце. Ми нервуємо, втрачаємо час. На вулиці, як і в житті, повинна бути гармонія, яка досягається чіткими прави-лами . Якщо б не існувало правил, то на вулиці запанували б безлад та хаос. Комусь би не вистачило хвилини, щоб врятувати життя, спинити пожежу, затримати злочинця. Скільки людських життів щоденно за-бирають дорожньо-транспортні пригоди ! Основною причиною їх є не-дотримання правил дорожнього руху.
    Людське життя — найцінніший дар і не варто нехтувати ним !

      З перших днів виходу дитини на вулицю, треба навчити її правилам дорожнього руху. Дотримання їх повинно увійти в звичку, як звичка вмиватись, чистити зуби, вітатися .


Казка :    « Пригода на залізниці »

        Жили собі троє поросят : Ніф-Ніф, Нуф-Нуф, Наф-Наф та семеро козенят. Вони були найкращими друзями.
        Якось одне козенятко запропонувало : “ А давайте ми підемо до залізниці !
Мама-коза розповідала, що там багато потягів, які рухаються в різних напрямках.” Поросята Ніф-Ніф та Наф-Наф скрикнули в один голос : “ Ходімо ! ” Але Нуф-Нуф не захотів піти з ними, він знав, що там небезпечно і зостався вдома. А друзі пішли.
      Залізниця була далеко, але вони скоро прибули, бо йшли швидко. І от перед ними величезний будинок, на якому написано : “ Вокзал.” Козенята згадали розповіді своєї матері про вокзал. А недалеко товариші побачили довжелезні залізні колії. Всі були здивовані. Сіли на лавку і чекали потяга, щоб подивитись. І диво ! Їде поїзд так шви-дко, так потужно, що навіть тремтить земля під ногами.
        А світлофор, немов ліхтарик, мерехтить червоним кольором. Це він попереджує про небезпеку.
      Нарешті, скінчилося диво, потяг проїхав дуже швидко. Коли він був уже далеко, Наф-Наф закричав : “ Я хочу походити цими коліями.” Але козенята заборонили туди ходити, тому що мама не дозволяла. Як-би ж поросятко було слухняним, не трапилося б з ним такої пригоди. Наф-Наф пішов залізницею, опинився далеко і не побачив світлофора, який мерехтів.На радість, потяг рухався повільно, машиніст дав попе-реджувальний гудок, тому неслух встиг відскочити в сторону.
        Для всіх приятелів це був повчальний урок. Вони більше ніколи не наближалися самі до залізниці. 




  















Комментариев нет:

Отправить комментарий